Hjælpecenter

Den eneste ladeløsning du behøver

Vi har sammensat en ladeløsning til dig, der leder efter en komplet løsning, hvor vi hjælper med installation, vedligehold og drift samt elrefusion.

Vi sidder klar mandag til fredag kl. 10-14

På telefon 30 20 30 80.

Genveje til hjælp

Ofte stillede spørgsmål

Herunder kan du finde svar på de spørgsmål vi oftest får. Du kan finde svar på mange andre spørgsmål på vores hjælpesider.

Refusion

Ja, hvis du ikke har opvarmet din bolig med el og bruger mere end 4000 kWh årligt, eller hvis du er fritaget fra at betale afgifter. Du skal også have et abonnement hos Looad og bruge vores app.

Det får du hver måned. Det sker helt automatisk, at pengene bliver overført til din bankkonto.

Indtil videre fortsætter denne ordning fra SKAT indtil 2030. Men vi håber naturligvis, at ordningen forlænges.

Ja, naturligvis. Du råder fuldstændig over din boks og kan selv bestemme , hvem der må lade fra den og til hvilken pris. 

Vi sender dig en faktura hver måned. Du får den tilsendt midt på måneden, og den gælder for den kommende periode. 

Du modtager en opgørelse efter en hel måneds forbrug, så vi kan lave en korrekt opgørelse til dig. 

Det får du efter første hele måned som kunde.

App

Nej, ikke en krone. Du betaler kun for det forbrug, du har i appen.

Det skyldes, at der ikke er nogen regulering på området. Det er altså op til det enkelte firma, ejer eller udbyder at fastsætte prisen.

Nej, det gør vi ikke. Vi leverer strømmen til dig til vores kostpris, hvor alle omkostninger er inkluderet.

Ja, du skal betale for den strøm, du bruger. Dertil skal du betale et abonnement på 49,- pr. md. for, at vi håndterer data, opdateringer og refusion for dig.

Ring til os på 30 20 30 80 eller send en mail til hej@looad.dk.

Du skal forsøge at frakoble dit ladekabel og lukke appen helt ned. Derefter skal du tilkoble kablet igen på normal vis. Virker det stadig ikke, kan du få hjælp via appen telefonisk døgnet rundt.

Vi anbefaler, at du bruger vores app og dens hjælpefunktion. Vi sidder klar døgnet rundt.

Ja, det kan du! Du kan tilmelde dig her.

Installation

  • 5G6mm Kabel mellem eltavle og ladeboks (maks 10 meter).
  • Installation af Kombirelæ eller automatsikring i nuværende eltavle.
  • Opsætning, installation, tilslutning, konfiguration samt test af ladeboksen.
  • Gennemgang af hvordan ladeboksen og Looad Go fungerer.
  • Pris pr meter ud over 10 meter er der et pristilæg på 180kr. inkl moms pr meter, det dækker både materiale og arbejdsløn.
  • Kørsel til installation adressen. (kun borfaste øer)
  • Standardinstallation dækker behovet ved 9 ud af 10 af vores kunder.
  • Gravearbejde skal fortages inden installation. (Renden der skal graves, skal være 40cm dyb og 20cm bred)

Du bliver kontaktet af vores elektriker inden for 5 hverdage efter bestilling. Vores installationer er fremtidssikret så hvis du en dag ønsker en 22kW installation. Vi bruger 5G6mm kabel fra eltavlen til ladeboksen i alle vores installationer. 

Ja hos Looad kan du godt få udskiftet din gmale ladeboks til en ny.

  • Vi nedtager gratis din eksisterende ladeboks
  • Opsætning, installation, tilslutning, konfiguration samt test af den nye ladeboks
  • Gennemgang af hvordan ladeboksen og Looad Go fungerer.
  • Kørsel til installation adressen. (kun borfaste øer)

Ja, dog er vores standard installation kun mulig på alle brofasteøer

Hvis ikke der kan udføres en standard installation, eller hvis du har særlige ønsker til installationen, kan det aftales med vores montør, som også vil lave et tilbud til dig, inden arbejdet udføres.

Energi fra Looad

Du modtager en faktura hver måned. Du vil typisk modtage en faktura midt på måneden, der gælder for den kommende periode. 

Du modtager en opgørelse, så snart det er muligt. Det sker typisk på den tredje faktura. Her vil du kunne se, at din faktura har fået en ekstra side på. Her opgøres den strøm og den pris, du har fået fra sidste periode. 

Ja, det skal du. Du modtager en slutopgørelse, efter du er flyttet. 

Prisen er høj, fordi markedsprisen er høj. Du kan altid se, hvad indkøbsprisen er for din strøm. Det er nemlig den samme kostpris, vi har. Du kan med andre ord ikke få det billigere end hos os. 

Du tilmelder dig her på siden og angiver, hvornår du er flyttet ind.

Hvis du ikke har strøm, anbefaler vi, at du sender os en mail, skriver i chatten eller ringer til os.

Det kan du tro, vi gør!

Det er ikke noget problem. Du beder dem blot skifte dig tilbage. Herefter anbefaler vi, at du kontakter os med det samme. Så arrangerer vi dit skifte, når din binding er udløbet.

Det kan der være flere årsager til. 

På kortet i bunden af siden kan du se, om der er forstyrrelser i dit område.

Tjek ellers, om du har betalt din elregning. Hvis ingen af delene løser problemet, skal du kontakte en elektriker hurtigst muligt. 

Hvis du har fået en rykker, skal du tjekke, om din faktura er betalt. Hvis du har betalt inden for de sidste par dage, så send os en mail. Så fjerner vi din rykker.

De første to linjer på din faktura er det, du betaler til Looad. Resten er til staten og dit netselskab. Dette er altid det samme, uanset hvilken leverandør du har.

Hvis du har problemer med at betale, anbefaler vi, at du kontakter os. Vi bider ikke og hjælper altid, hvis vi kan.

Det lyder som om, at der er gået noget galt. Vi anbefaler, at du sender os en mail, og så fikser vi det naturligvis. 

Hvis du har overtaget en bolig, hvor personen, der boede der før, er død, skal du sende os en mail. Så klarer vi resten og hjælper dig godt på vej.

Ja! Hvis du opvarmer din bolig med strøm og bruger mere end 4000 kWh årligt.

Husk, at Bygnings- og Boligregistret (BBR) skal vise, at du opvarmer med el.

Ja. Hvis du ikke selv vælger din elleverandør. Det kan f.eks. være, du bor til leje og betaler for strømmen over din husleje. Vi anbefaler, at du taler med din udlejer om retten til selv at vælge leverandør. 

Har du brug for rådgivning?

Vores hold af ladespecialister sidder klar til at hjælpe dig på telefon 30203080

Få rådgivning fra vores ladespecialister

Vi kontakter dig inden for 1 hverdag.