Nærværende aftalevilkår gælder for køb af produkter af selskabet Looad ApS (Looad) med CVR nr. 42642789 via selskabets webshop på www.looad.dk.
I webshoppen kan der købes ladebokse med tilhørende udstyr til brug for opladning af elbiler og plug-in-hybridbiler.
Aftalen mellem Kunden og Looad er reguleret af disse aftalevilkår.
Hvis Kunden har valgt Looad som el-leverandør, så er el-aftalen reguleret af selvstændige aftalevilkår, som kan findes her på siden.
1 Aftalens indgåelse
Aftalen indgås via webshoppen på www.looad.dk og består af følgende aftaledokumenter:
Dokumenterne fremsendes til den af Kunden angivne mailadresse i umiddelbar forlængelse af den foretagne bestilling i webshoppen. Aftalen er først gældende, når Kunden har modtaget de nødvendige dokumenter, og aftalen er bekræftet af Looad.
Looad forbeholder sig retten til at annullere aftalen uanset årsag.
2 Aftalens indhold
Aftalen omfatter som udgangspunkt følgende elementer:
2.1 Køb af ladeboks og tilbehør
Ved køb af ladeboks og tilbehør, overgår ejerskabet af ladeboksen og tilbehøret til Kunden på leveringstidspunktet. Kunden har herefter det fulde ansvar for ladeboksen og tilbehøret, dog under hensyntagen til produktgarantien, som for ladeboksens vedkommende er på 5 år og for tilbehøret er på 2 år, medmindre andet er angivet.
Teknisk fejlfinding mv. vil være dækket af Kundens abonnement (Looad connect) på App’en ”Looad Go” jf. omtalen her af i nedenstående punkt 2.3.
2.2 Standard installation af ladeboks
Aftalen indeholder en standard installation af ladeboksen. En standard installation fordrer, at der er direkte adgang til såvel målertavle som monteringssted og at afstanden mellem de to punkter ikke overstiger de fastsatte retningslinjer. Retningslinjerne for en standard installation er nærmere beskrevet HER.
Har kunden særlige behov eller ønsker til installationen, som overstiger retningslinjerne for en standard installation, så vil der ske særskilt fakturering heraf.
2.3 Looad Connect serviceaftale
2.3.1
En Looad Connect serviceaftale omfatter en aftale om levering af support, vedligeholdelse af kundens ladeboks, refusion af elafgift og softwareopdateringer.
2.3.2
Aktivering af serviceaftalen sker når ladeboksen er installeret og aktiveret, medmindre andet aftales.
2.3.3
Looad Connect serviceaftale afregnes med et løbende abonnement og kræver tilmelding til automatisk trækning via betalingskort eller Betalingsservice.
2.3.4
Looad opgør og udbetaler refusion til kundens bankkonto hver måned. Satsen for refusion er fastsat af Skat, og satsen følger den til en hver tid gældende sats fra Skat.
2.3.5
Looad hæfter ikke ved ukorrekte opgivelser afgivet ved oprettelse.
2.3.6
Looad skal mod fremvisning af legitimation have uhindret adgang til ladeboksen, eltavle og øvrige relevante installationer på installationsadressen for nødvendige eftersyn, vedligeholdelse, afprøvning, aflæsning og afbrydelse samt lignende
2.3.7
Så længe Kunden har en aktiv serviceaftale med Looad og modtager refusion af elafgift, har Looad den økonomiske risiko og det driftsmæssige ansvar for ladeboksens funktionalitet. Looad sørger for den tekniske drift af ladeboksen, herunder vedligehold af ladeboksens software, samt har ansvar for udbedring af fejl, skader og mangler for ladeboksen, indtil den opsiges af kunden, også uden for den normale garantiperiode. Så længe kunden har en serviceaftale med Looad vil Looad erstatte ladeboksen ved hændelig undergang, fx ved brand, tyveri, hærværk eller lignende. Såfremt almindelig ælde og slitage medfører, at ladeboksen ikke længere fungerer, så leverer og monterer Looad en ny eller brugt funktionsdygtig ladeboks hos kunden uden yderligere afregning.
2.3.8
Looad kan uden ansvar og varsel tage ladeboksen ud af drift, udføre vedligeholdelse eller opdatere software og lignende af hensyn til driften af ladeboksen. Medfører dette, at opladning via ladeboksen ikke er mulig, vil Looad i denne forbindelse ikke være ansvarlig for eventuelle tab.
2.3.9
Opsiger kunden Serviceaftalen, overgår enhver reklamationssag til den forhandler, hvor kunden har købt sin ladeboks.
2.4 App’en ”Looad Go”
Looad Go kan downloades i Apple store eller på Google Play butik. Kunden downloader selv Looad Go og skal være indforstået med at afgive de nødvendige oplysninger for dels at kunne downloade og for at kunne få fuld udnyttelse af funktionaliteterne i Looad Go.
Kunden skal være indforstået med, at underleverandører udpeget af Looad skal have adgang til de nødvendige data i Looad Go for at kunne drive funktionaliteterne i denne.
Looad Go har følgende hovedfunktioner:
Looad Go (Looad Connect) afregnes med et løbende abonnement og kræver tilmelding til automatisk trækning via betalingskort eller Betalingsservice.
3 Priser
De til enhver tid gældende priser fremgår af prislisterne i webshoppen. Alle priser er angive inkl. moms.
Der tages forbehold for eventuelle indtastning- og trykfejl.
4 Fakturering
Fakturering sker i Danske Kroner.
Faktura for køb af fysiske varer genereres og fremsendes elektronisk til den af Kunden angivne mailadresse. Fakturaen fremsendes typisk på datoen for levering.
Fakturering af abonnement (Looad connect) på Looad Go sker hver md. forud.
5 Betaling
Køb via webshoppen betales med det betalingskort, som Kunden indtaster i forbindelse med købet eller som kunden har registreret på sin profil i forbindelse med Kundens tidligere køb.
Betaling for fysiske produkter, som skal leveres, trækkes på kundens betalingskort på dato for afsendelse af produktet.
Betaling for Looad Go (Looad connect) trækkes den første hverdag i måneden.
Hvis Kunden ikke betaler på fakturaens forfaldsdato, så vil der blive fremsende Rykker 1 på dag 10, Rykker 2 på dag 20 og Rykker 3 på dag 30 efter forfald. Betaler Kunden fortsat ikke, kan Looad vælge at opsige aftalen. Looad har til enhver tid ret til at tilbageholde udbetaling af afgiftsreduktion, så længe Kunden har ubetalte forfaldne regninger.
6 Levering
Med mindre kunden har angivet en ønsket leveringsdato, vil levering sker hurtigst muligt efter kundes afgivelse af bestilling i webshoppen. Hvis de bestilte varer er i restordre, vil der kunne gå længere tid. Kunden vil i så fald modtage oplysninger om forventet leveringsdato.
Looad leverer til og installerer på alle adresser på bro-forbundne øer i Danmark. Ved installation på ikke-broforbundne øer vil kunden blive faktureret meromkostninger forbundet med transporten til og fra adressen.
7 Afgiftsreduktion
Med Looad Go (Looad Connect) kan kunden opnå afgiftsreduktion på den del af strømforbruget, der anvendes til ladning af Kundens elbil eller plug-in-hybridbil. Det er Looad, der ansøger om afgiftsreduktion på Kundens vegne og forestår udbetaling heraf til Kunden.
Der kan kun opnås afgiftsreduktion på strøm, hvis Kunden i forvejen har betalt fuld afgift på den anvendte strøm. Har Kunden således f.eks. el-opvarmning med heraf følgende reduktion af elafgift, så vil kunden IKKE kunne opnå yderligere afgiftsreduktion på strømforbrug registreret vis Looad Go (Looad connect).
Kunden er i forbindelse med ordreoprettelsen forpligtet til at oplyse Looad om at Kunden i forvejen er fritaget for betaling af fuld el-afgift. Det er således Kundens fulde ansvar at sikre, at kunden ikke opnår dobbelt-refusion af den samme afgift.
Hvis Kundens afgiftsforhold ændres i løbet af kundeforholdet, så er Kunden forpligtet til straks at oplyse Looad herom, så det kan sikres, at der ikke sker dobbelt-refusion.
SKATs eventuelle krav om tilbagebetaling er Looad uvedkommende og vil 1:1 blive pålagt Kunden.
Enhver ændring i reglerne om afgiftsreduktion vil slå direkte igennem i aftalen mellem Looad og Kunden. Det kan kun opnås afgiftsreduktion så længe lovgivningen tillader dette.
8 Installation af ladeboks
Kunden skal sikre, at installatøren har adgang til de nødvendige områder på ejendommen for at kunne installere ladeboksen, herunder målertavle, installationspunkt og afstanden mellem de to punkter.
En standardinstallation forudsætter, at installationen kan foretages så smidigt som muligt for begge parter. Er kunden således bekendt med, at der er forhold på ejendommen, som vanskeliggør installationen, så skal kunden give Looad besked herom, så merprisen for installationen kan anslås af installatøren.
Hvis installatøren ved ankomst på ejendommen konstaterer, at arbejdets omfang IKKE kan indeholdes i en standardinstallation, så anslås meromkostningerne på stedet, og installationen kan først påbegyndes efter kundens accept af de anslåede meromkostninger.
Kunden sørger selv for nødvendige bygningsreparationer forårsaget af installationen, ligesom kunden selv står for eventuel nedgravning af kabler mellem målertavle og ladeboksen.
9 Produktgaranti og reklamationsret
Ladeboksen er omfattet af en 5-årig produktgaranti. Øvrige produkter er omfattet af de almindelige regler om 2 års produktgaranti, medmindre andet er anført på det enkelte produkt.
Enhver reklamation skal anmeldes til Looad i umiddelbar forlængelse af at en eventuel fejl er konstateret.
Enhver fejl vil blive søgt løst via Looad Go. Er dette ikke muligt, kan det blive nødvendigt med et teknikerbesøg på kundens adresse. Viser det sig, at der ikke er fejl på produktet, men at fejlen ligger et andet sted på Kundens adresse, så vil kunden blive faktureret for omkostninger forbundet med teknikerbesøget.
10 Fortrydelsesret
Kunden har ret til at fortryde aftalen indtil 14 dage efter aftalens indgåelse. Fristen starter på datoen for ordreafgivelsen. Ønsker Kunden at fortryde aftalen, skal Kunden give Looad besked inden fristens udløb.
Hvis Kunden ønsker levering inden fortrydelsesrettens udløb, så bortfalder retten til fortrydelse på leveringsdatoen. Meddelelse om fortrydelse skal ske via e-mail til hej@looad.dk. Fragt label han hentes her
11 Opsigelse, overdragelse mv.
Leveringsperiode, opsigelsesvarsel og eventuel binding fremgår af ordrebekræftelsen modtaget ved aftalens indgåelse.
11.1 Opsigelse
Kunden kan opsige aftalen med en måneds varsel til udgangen af en måned. Meddelelse om opsigelse skal ske via e-mail til hej@looad.dk.
11.2 Overdragelse
Kundens rettigheder eller forpligtelser i forbindelse med denne aftale kan hverken helt eller delvist overdrages uden Looads forudgående skriftlige samtykke, medmindre andet er bestemt ved lov.
Looad må uden kundens samtykke overdrage rettigheder og pligter ifølge aftalen som led i en hel eller delvis overdragelse af sine aktiviteter til tredjemand eller et koncernselskab.
12 Persondata
Til brug for bl.a. opfyldelse og administration af aftalen, statistiske formål og markedsføring, behandler Looad personoplysninger om Kunden.
Behandlingen sker i overensstemmelse med Looads til enhver tid gældende Privatlivspolitik, der løbende indenfor persondatalovgivningens rammer kan opdateres ved meddelelse til Kunden.
Ved indgåelsen af aftalen modtager Kunden Looads gældende Privatlivspolitik i elektronisk form (som link eller vedhæftning) eller med almindelig post.
Kunden kan altid læse den gældende Privatlivspolitik på www.looad.dk ligesom Kunden ved henvendelse til Looads kundeservice kan få fremsendt politikken.
Kunden skal oplyse Looad om opdaterede person- og kontaktoplysninger, herunder korrekt adresse, e-mail, telefonnumre mv. Meddelelser fra Looad, herunder varslinger, anses for at være kommet frem til Kunden, når Looad har kommunikeret til de kontaktoplysninger, herunder e-Boks, Betalingsservice, e-mail, telefonnummer mv., som Kunden har oplyst til Looad.
13 Tvister
Tvister mellem kunden og Looad afgøres efter dansk ret. Sager mod Looad med relation til nærværende handelsbetingelser, eller til særskilt aftale, anlægges ved retten på Frederiksberg.
14 Nyhedsbrev
Som kunde hos Looad, modtager du automatisk vores nyhedsbrev, medmindre du frabeder dig det. Looad eller andre koncernforbundne selskaber vil kunne kontakte nuværende Kunder med tilbud om relevante produkter.
15 Ændringer
Looad har ret til at ændre disse handelsbetingelser og vilkårene i aftalen, herunder ændre priser og gebyrer eller indføre nye gebyrer. Væsentlige ændringer til ugunst for Kunden implementeres med forudgående varsel i overensstemmelse med gældende lovgivning. Looad informerer om ændringer via e-mail, SMS, fakturatekst, Betalingsservicetekst eller lignende kommunikationsformer. Der kan i denne forbindelse ske henvisning til yderligere oplysninger på www.looad.dk.
Hvis Kunden ikke ønsker at fortsætte kundeforholdet efter de varslede væsentlige ændringer, kan kunden vælge at ophæve aftalen.
16 Cookies
På www.looad.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for brugeren. Brugeren kan til enhver tid slette cookies fra sin computer. Hvordan dette gøres, afhænger af brugerens browser. Looad anvender Google Analytics og Google Ad Words. Hvis du har spørgsmål angående dine cookies, kan du henvende dig til kundeservice på hej@looad.dk.
17 Webstatistik
Vi bruger en webstatistik på www.looad.dk og i udsendte mails, hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv.
18 Kontaktoplysninger
Looad ApS
Stegholt 8A
6200 Aabenraa
(CVR 42642789)
Tlf.:+45 30 20 30 80
E-mail:hej@looad.dk
Her finder du vores vilkår og betingelser der omfatter aftalerelationer på alle vores produkter
Her ses priser for både webshop, Abonnement for elrefusion samt elaftale.
Abonnement og fragt | |||
Ex moms | Inkl moms | ||
Produktabonnementer – pr. måned | |||
Looad Home | 31,2 | 39 | kr. / md. |
Looad Connect | 39,2 | 49 | kr. / md. |
Fragt | 31,2 | 39 | kr. |
Afgifter | |||
Afgifter (staten) – pr. kWh | |||
El-afgift | 0,9033 | 1,13 | øre |
Net- og systemtarif | 10 | 12,5 | øre |
Offentlige forpligtelser | 24,7 | 30,88 | øre |
Øvrige gebyrer | |||
Opkrævning via Betalingsservice | 8 | 10 | kr. |
Faktura via brev | 31,2 | 39 | kr. |
Indgåelse af afbetalingsaftale | 100 | 100 | kr.* |
Rykkerskrivelse | 100 | 100 | kr.* |
Inkassoadvisering | 100 | 100 | kr.* |
Særlige transaktioner | 64 | 80 | kr. |
* Gebyret er momsfrit og derfor ikke tillagt moms. |
Til brug for bl.a. opfyldelse og administration af aftalen, statistiske formål og markedsføring, behandler Looad personoplysninger om Kunden.
Behandlingen sker i overensstemmelse med Looads til enhver tid gældende Privatlivspolitik, der løbende indenfor persondatalovgivningens rammer kan opdateres ved meddelelse til Kunden.
Ved Looad Go Connect og køb på www.looad.dk
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
– Navn
– Adresse
– Telefon nr.
– E-Mail
– Betalingsoplysninger
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Dandomain’s sikker server og opbevares i fem år, hvorefter vi naturligvis sletter dem igen. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der beskytter dine oplysninger efter gældende regler. Vi har aktive databehandleraftaler med alle disse, der behandler personoplysninger på vores vegne.
4 af disse databehandlere er, MailChimp Inc., Google LLC. og Facebook, Zapier. er etableret i USA. De fornødne garantier for overførsel af oplysninger til USA er sikret gennem databehandlerens certificering under EU-U.S. Privacy Shield, jfr. EU Persondataforordningens art. 45.
Den dataansvarlige for Looad ApS er, Morten Petersen
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Kontakt os gerne på hej@looad.dk
Hvad bruger vi dine personoplysninger til?
Vi anvender dine personoplysninger til følgende:
Person data ved el-aftale
Du kan få oplysning om Netvirksomhedens behandling af personoplysninger på Netvirksomhedens hjemmeside og i Tilslutningsbestemmelserne. Netvirksomheden bruger personoplysninger for at kunne levere sikker og pålidelig forsyning af elektricitet til alle Kunder. Netvirksomheden behandler bl.a. personoplysninger, når de varsler afbrydelser, foretager målerbytte eller måler Kundens elforbrug.
Kunden skal oplyse Looad om opdaterede person- og kontaktoplysninger, herunder korrekt adresse, e-mail, telefonnumre mv. Meddelelser fra Looad, herunder varslinger, anses for at være kommet frem til Kunden, når Looad har kommunikeret til de kontaktoplysninger, herunder e-Boks, Betalingsservice, e-mail, telefonnummer mv., som Kunden har oplyst til Looad.
Som kunde hos Looad, modtager du automatisk vores nyhedsbrev, medmindre du frabeder dig det. Looad eller andre koncernforbundne selskaber vil kunne kontakte nuværende Kunder med tilbud om relevante produkter.
På www.looad.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for brugeren. Brugeren kan til enhver tid slette cookies fra sin computer. Hvordan dette gøres, afhænger af brugerens browser. Looad anvender Google Analytics og Google Ad Words. Hvis du har spørgsmål angående dine cookies, kan du henvende dig til kundeservice på hej@looad.dk.
Vi bruger en webstatistik på www.looad.dk og i udsendte mails, hvilket betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades mv.
Looad ApS
Gasværksvej 4
6200 Aabenraa
(CVR 42642789)
Tlf.: +45 30203080
E-mail: hej@looad.dk
Vi kontakter dig inden for 1 hverdag.