Storgaard Biler gør skiftet til elbil nemmere med opladning fra Looad

Looad har et godt og stærkt samarbejde med Storgaard Biler i Bramming, der primært sælger brugte biler. Hos Storgaard er salgskonsulent Morten Jensen varm fortaler for Looads opladningsløsninger, når han rådgiver sine kunder. 

Som hos mange andre forhandlere, spørger de fleste kunder nu efter elbiler, og Morten Jensen oplever, at efterspørgslen kun går én vej – stejlt opad. Samme vej går kundernes behov for rådgivning omkring driftsøkonomi og ladeløsninger. 

Vi har talt med Morten fra Storgaard Biler om, hvordan han med hjælp fra Looad kan svare på kundernes spørgsmål, så de er klar til at skifte til elbil, og finde en biløkonomi de kan se sig selv i.

Salgskonsulent Morten Jensen Fra Storgaard Biler Rådgiver Kunder Om Opladning Og Skift Til Elbil Med Fleksible Løsninger Fra Looad.
Foto: © Claus Visby Andersen

Kunderne er på udebane og søger tryghed i købet

Morten Jensen oplever, at kunderne ofte er helt på udebane, når de kommer til ham:

En elbil er jo faktisk bare en bil med et andet drivmiddel end benzin eller diesel. Så det er jo ikke bilen, vi bruger ret meget tid på. Men kunderne er alligevel meget usikre, og det handler mest om bilens daglige drift og derfor om to ting: økonomi og tryghed. 

Kunderne virker desuden overvældede af informationer, meninger og myter, de skal forholde sig til. De ser mange reklamer for ladeløsninger, og elbiler og ladebokse er blevet et fast samtaleemne ved familiefesterne og hen over hækken:

Der findes mange holdninger om alt fra batterilevetid, gensalgsværdi og ladepriser hos velmenende folk, der måske ikke altid ved, hvad de taler om. Så kunderne har svært ved at gennemskue, hvad der er rigtigt og forkert, og hvordan økonomien i en elbil faktisk ser ud. Det taler vi en del om i vores rådgivning, fordi de håber, vi kan hjælpe dem.

Morten Jensen oplever at kunderne hos Storgaard Biler er bange for at tage de forkerte beslutninger og der er brug for at gøre dem mere trygge, før de er klar til at tage skridtet og skrive under på en aftale. Her hjælper Looad ham med at få aftalerne i hus.

Display I Storgaard Biler Med Ladeboks Og Information Om Opladning Af Elbiler Med Fleksible Løsninger Fra Looad.
Foto: © Claus Visby Andersen

Fleksible løsninger hos Looad skaber tryghed i bilbudgettet

Når Morten Jensen lægger lånetilbuddet frem på en elbil, så er der mange, der oplever at det er noget dyrere om måneden, end de er vant til. Når penge bliver en barriere, finder Morten Jensen hjælp hos Looad til at skabe tryghed og overblik, fortæller han: 

Mange bliver overraskede over, hvor meget de kan spare på brændstof og en god ladeløsning. Så er vi tættere på at få pengene til at passe. Her hjælper Looad os godt på vej, fordi deres løsninger er attraktive for de fleste. Looad har ikke binding på abonnementet, tilbyder frit valg af el-aftale og mulighed for både at købe og leje ladeboksen. På den måde kan kunden bedre tilpasse sin ladeløsning til sit økonomiske råderum. 

Her hos Storgaard Biler er det vigtigt, at vi kan give kunderne det laveste tal på bundlinjen. Det hjælper os med at flytte dem det sidste stykke hen til en beslutning.

Besparelsen på abonnementet hjælper på købelysten

Morten Jensen oplever desuden, at der ofte er en forkert opfattelse af, hvad en ladeløsning skal koste. Mange kommer med en forventning om, at de skal have et dyrt abonnement for at kunne lade bilen derhjemme. 

En fastpris-aftale kan være det rigtige for nogen, fordi de fx kører mange kilometer eller hovedsageligt lader ude. Men mange af Mortens kunder, kan spare flere hundrede kroner fordi de ikke kører kilometer nok om måneden til at en fastprisaftale kan svare sig:

Med Looad kan vi file en god luns af prisen på ladeløsningen, fordi de kun skal betale for deres faktiske forbrug og ikke skal binde sig til en fast pris på et ladeabonnement, de alligevel ikke kan udnytte. Til sidst ender vi ofte med et budget, hvor kunden kan være med i forhold til det de er vant til. Det har stor værdi for os som forhandler.


Elbiler I Udstillingen Hos Storgaard Biler Med Fokus På Opladning Og Bæredygtige Løsninger Til Kunder.
Foto: © Claus Visby Andersen

Vi booker et kundeopkald hos Looad, når vi savner svar

Kundeservice er afgørende for Morten Jensen, og han benytter derfor jævnligt Looads mulighed for at booke et kald, hvor Looad ringer kunden op og er klar med rådgivning.

Når vores egen rådgivning ikke slår til, booker vi et opkald i kundeportalen og så tager Looad over. Det er ofte fx refusion af elafgift, solceller og lignende. Det har de helt styr på. Looad deler også vores værdier ift til at finde den bedste løsning til kunden. Looad er fx altid ordentlige og fortæller kunden, hvis Looads løsning ikke er den rigtige for dem. Det skaber tryghed og tillid hos kunden og hos os som partner.

Vil du selv høre mere om, hvordan du som bilforhandler bliver en del af Looad og kan skabe trygge og tillidsskabende ladeløsninger, der skubber salget det sidste stykke, så kontakt os her.

Besøg Storgaard Biler for at se udvalget af elbiler og få rådgivning om opladning og bilbudget.

Vi er klar til at hjælpe dig

Brug for rådgivning?

Ring til os på 30 20 30 80 
eller skriv til
[email protected].
Vi besvarer mails inden for én hverdag.

  • Hjælp til valg af løsning

    Vores erfarne ladeeksperter sidder klar til, at besvare dine spørgsmål og sammen finde den rette ladeløsning.​

  • Skift din serviceaftale til Looad

    Vi hjælper dig godt i gang med din nye serviceaftale.

  • Andet?

    Uanset hvad du har behov for, sidder vi klar til at hjælpe dig.​

Kunderservice 1024×1024

Få rådgivning fra vores ladespecialister

Vi kontakter dig inden for én hverdag.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Hvad drejer din henvendelse sig om?
Betingelser

Få skræddersyet rådgivning​

Udfyld formularen nedenfor, og vores eksperter vil kontakte jer for at besvare spørgsmål og hjælpe jer godt i gang.

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
Hvor mange medarbejdere drejer det sig om?
Betingelser

Komplet og tryg installation

Installationen af din ladeboks bliver udført af en autoriseret fagmand, der sørger for at trække kabler mellem ladeboksen og din eltavle.

Standard Plus+ installationen inkluderer

Info: Gravearbejde 

Udskiftning af eksisterende ladeboks:

Har du allerede installeret en ladeboks udført af en autoriseret elinstallatør, nedtager vi den gratis og installerer din nye ladeboks fra Looad.

Ladeboksen, over dem alle

Zaptec Go

Med den prisvindende og driftsikre ladeboks
fra Norge er du sikret opladning af elbilen
uanset vind og vejr

Passer til alle elbiler

Kompatibel med alle elbiler og hjem. Zaptec Go tilpasser på intelligent vis sin maksimale opladning til din bils kapacitet og sikrer dig dermed den mest effektive opladning.

Sætter sikkerheden i højsædet

Zaptec Go er førende på markedet for opladning af elbiler, hvad angår sikkerhed, og er certificeret i henhold til de højeste sikkerhedsstandarder.

Fremtidssikret og opdateret

Zaptec Go er spækket med den nyeste teknologi og er altid online med Wi-Fi eller 4G LTE-M. Dermed holder ladeboksen sig opdateret med de seneste funktioner, opdateringer og kommunikerer hurtigt med appen Looad Go.

Mindre og lettere (Vægt 1,3 kg)​

Ladeboksens lille og diskrete udseende er 80% mindre
og lettere end lignende opladere på markedet.

Zaptec go dimensions
NAF LOGO
Reddot design award

Sådan forstår du

Refusion af elafgiften

Læs hvordan refusion af elafgiften fungerer

Om Refusion

Når du vælger en serviceaftale fra Looad, kan du se frem til at få tilbagebetalt den fulde elafgift for den strøm, du bruger til opladning af din bil. Vi sørger for hele processen og trækker beløbet direkte fra på din månedlige regning.

Det er bestemt fra politisk hold, at ladeoperatører som Looad kan søge om at få refunderet elafgiften på vegne af deres privatkunder.

Nye momsregler fra 1. juli 2023

Den 1. juli 2023 steg elafgiften igen og sammen med den nye stigning følger også nye regler for udbetaling af refusion på den strøm, der løber igennem din ladeboks. På baggrund af en præcisering fra skatterådet er det nu et krav, at kunder med en serviceaftale på ladeboksen, skal have en elaftale hos samme ladeoperatør, for at få refunderet elafgiften med moms.

Det er nemt at skifte elselskab og du kan på få minutter vælge at skifte til Looad Energy direkte her på websitet.

Hvad er elafgift?

Uanset hvilken elleverandør du har, skal alle danske elkunder betale elafgift for den strøm, de bruger.

Elafgiften er aftalt på baggrund af danske og internationale love og aftaler. Afgiften har til formål at skrue ned for forbruget af el, som er forbundet med det CO2-udslip, der sker ved produktionen af el.

Nye takster fra 2025

Når du skal betale for den strøm, som du oplader din elbil med, vil elafgiften være en del af din regning. Hvis du har en serviceaftale med en ladeoperatør, kan du få elafgiften refunderet. Nogle ladeoperatører udbetaler kun et mindre beløb af den aktuelle sats.

Men med en Looad Connect serviceaftale får du altid fuld refusion af elafgiften for den del af din strøm, du bruger til opladning via din ladeboks.

Forskel på elafgiften og den reelle refusion

Som ladeoperatør har vi desværre ikke mulighed for at søge refusion for de sidste 0,4 øre/kWh af elafgiften. Derfor vil beløbet der står på den månedlige afregning være lidt lavere end det beløb der er opgivet som elafgiften. I vores satser herunder er de 0,4 øre/kWh fratrukket.

Refusionssats for 2025

Refusionssats uden moms: 71,6 øre/kWh
Refusionssats med moms: 89,5 øre/kWh
Har du en elaftale hos Looad får du udbetalt 89,5 øre/kWh.

Hvem kan få refusion af deres elforbrug?

Hvis du har en ladeboks derhjemme med en serviceaftale hos en ladeoperatør, kan du i udgangspunktet få godtgørelsen.


Der er dog et par kriterier for at få refusion for strømmen, du bruger til opladningen af elbilen. Hvis du har en vindmølle eller opvarmer din bolig med elektricitet og samtidigt har et årligt forbrug, der overstiger 4000 kWh, kan du ikke modtage refusion
af elafgiften for den strøm, du bruger til opladning.

Godkendt boks er et krav

Der er samtidig også et par krav til din ladeboks, der skal være fastmonteret med en indbygget elmåler, der er opsat af en autoriseret elinstallatør.

Du kan altså ikke få refunderet din elafgift, hvis du benytter dig af en nødoplader eller et campingstik.

Tryghed og god service døgnet rundt

Din serviceaftale hos Looad giver tryghed i hverdagen og kontante fordele for kun 49,-/md. uden binding. Altid inkluderet ved leje af ladeboksen.

Dansk telefonsupport 24/7 

Uanset hvor og hvornår du får brug for hjælp med din opladning, står vores dedikerede team klar til at få dig hjulpet godt videre. 

Refusion af elafgiften

Med Looad Connect søger vi refusion for statens elafgift og udbetaler beløbet på din konto, hver måned. Du får 75,7 øre ekskl. moms retur pr. kWh du lader og hele 94,6 øre inkl. moms, hvis du har en elaftale hos Looad.  

Servicetekniker på stedet

Din ladeboks er dækket under vores udvidet garanti, så længe du har en aktiv serviceaftale. Vi sender en tekniker og udskifter boksen uden beregning, hvis der opstår hardwarefejl. 

Lad op, når strømmen er billigst

Med appen Looad Go kan du nemt indstille opladningen til at foregå i det tidsrum, hvor strømmen er billigst, hvilket oftest er om natten. 

Komplet og tryg installation

Installationen af din ladeboks bliver udført af en autoriseret fagmand, der sørger for at trække kabler mellem ladeboksen og din eltavle.

Standard Plus+ installationen inkluderer

Info: Gravearbejde 

Overgangsmodstand til jord

Netværk og forbindelse

Tillægsydelser til installationen: 

Priserne er inkl. moms.

Udskiftning af eksisterende ladeboks:

Har du allerede installeret en ladeboks udført af en autoriseret elinstallatør, nedtager vi den gratis og installerer din nye ladeboks fra Looad.