Fra tankstation til ladeløsning: CB Auto hjælper kunderne ud af ladejunglen med Looad

90 % af salget af nye biler hos CB Auto i Ribe er elbiler. Det betyder, at bilens drivmiddel pludselig er et vigtigt emne, før kunderne skriver slutseddelen under. Det var ikke noget, der blev brugt meget tid på tidligere. Alle kunne tanke en bil. Nu skal Klaus Malmberg fra CB Auto rådgive om batterier, ladetider og abonnementer på ladeløsninger. “Det er en jungle,” siger kunderne.

CB_Auto__0002_0J3A3301.jpg

Hos Looads samarbejdspartner CB Auto i Ribe har måden, de sælger biler på, ændret sig drastisk på få år. I dag skal sælgeren Klaus Malmberg og kollegerne hjælpe kunderne med at finde rundt i de nye bilmærker, modeller, tekniske termer og ladeløsninger:

“Vi skal rådgive kunderne meget mere nu – og om nogle helt andre ting. Vores kunder er på udebane og bekymrede for at træffe det forkerte valg. Det skal vi hjælpe dem med, så de bliver trygge, når de skifter til elbil sammen med os,”
 fortæller Klaus Malmberg.

Foto: © Looad
CB_Auto__0001_0J3A3278.jpg

Fra bilsælger til ladevejleder

Tidligere var sælgernes vigtigste opgave at finde den rigtige bil, et passende pris- og udstyrsniveau og evt. formidle noget finansiering. Det tekniske fylder nu meget mere i rådgivningen, og det stiller nye krav til både sælger og køber:

“Udstyrsniveauet i nye elbiler er højt over stort set hele linjen, så kunderne fokuserer ikke så meget på ekstraudstyr,  mærker og modeller længere. Vi taler mere om pris, batterityper, rækkevidde og om batteriet må lades op til 100 % og den type spørgsmål. Og så vil kunden kende sin samlede biløkonomi, men har svært ved selv at regne den ud. I dag sætter vi hele regnestykket op for dem, så de kan vælge mellem en brændstofbil og en elbil på et godt grundlag,” siger Klaus Malmberg.

Valget af ladeløsningen fylder i den sammenhæng meget, fordi kunderne er nye på området, og de har mange spørgsmål:

Kunderne vil have hele pakken fra os, og de leder efter en god ladeløsning, så de kan lade bilen op både derhjemme og på farten. Kunderne er dog usikre på, hvordan opladning fungerer og synes markedet er noget af en jungle. De ved, hvordan man tanker benzin, men opladning er en helt ny verden for mange.”

Foto: © Looad
CB_Auto__0003_0J3A3293.jpg

8 ud af 10 vælger en samlet pakke fra Looad

Når kunderne kommer til CB Auto, oplever Klaus Malmberg, at de regner med at skulle have en ladeløsning hos deres nuværende eludbyder. De går efter at vælge noget, de kender i forvejen, fordi så meget er nyt:

“Vi gør en del ud af at give kunderne et overblik, så de vælger den mest fordelagtige ladepakke samlet set. Det har vist sig, at de fleste af vores kunder har et kørselsbehov, hvor Looad er billigere end de mere kendte alternativer, kunden troede, de ville vælge. Derudover bestiller vi et opkald, hvor Looad ringer til kunderne og rådgiver dem. Hos Looad kan de tale med en specialist, der sætter sig ind i netop deres ladebehov. Derefter vælger 8 ud af 10 af vores kunder Looad som ladeløsning.”

Foto: © Looad
CB_Auto__0000_0J3A3284.jpg

Fremtidens bilforhandler: Mere end bare biler

Elbilerne ændrer fuldstændigt den måde, CB Autos salgsafdeling arbejder på. De kan ikke længere fokusere så meget på bilen, men skal også hjælpe kunderne, så elbilen bliver en positiv del af deres dagligdag, med sikker drift og pålidelige ladeløsninger. 

Hos CB Auto er de glade for samarbejdet med Looad. Her får salgsafdelingen hjælp til de mange tekniske spørgsmål, der er blevet en del af at købe bil. Det gør kunderne også, fortæller Klaus Malmberg: 

“Jeg havde en kunde, som ringede udelukkende for at fortælle, at valget af Looad er det bedste, de har gjort. Det er ret usædvanligt, at jeg får den slags uopfordrede opkald om ladeløsninger. Men der er flere kunder, der fortæller om gode oplevelser med Looads service og ladebokse. Det er også ret vigtigt for os, at vores kunder får en god oplevelse samlet set, når vi sender dem herfra med hele pakken til deres nye elbil.”

Foto: © Looad

Overvejer du en elbil?

Hos CB Auto kan du ikke blot prøvekøre din kommende elbil – du kan også få vejledning om, hvordan du bedst lader den op. Besøg butikken i Ribe, og bliv klædt godt på til din nye elektriske hverdag.


Kontakt os i dag, og lad os hjælpe dig godt i gang.

Miriam_kundeservice.jpg

Har du brug for rådgivning?

Ring til os på 30 20 30 80 eller skriv til hej@looad.dk.
Vi besvarer mails inden for én hverdag.

Vores erfarne ladeeksperter sidder klar til, at besvare dine spørgsmål og sammen finde den rette ladeløsning.​

Vi hjælper dig godt i gang med din nye Looad Moove-aftale.

Uanset hvad du har behov for, sidder vi klar til at hjælpe dig.​